Att vara student

Jo men visst blev det spel, inte bara ett utan 2½ st spel:) Ett litet monopol (jättesött), ett genispel Sverige och det halva som ska vara ett Yatsi spel, köpte alltså bara blocket och inte tärningar å sånt för det har vi.

Fick just nu kontraktet från mitt arbete jdär ag skall jobba med i sommar. Lönen var mindre än beräknat (kul eller inte), men får acceptera det. Jag får ju i alla fall arbeta ute vilket var mitt önskemål eftersom jag hatar att vara inne när det är fint väder.. undrar om man får jobba  i bikini?:)

Ekonomi - gud va ofta man tänker på det egentligen! Inte kan man spara nåt heller det man får in, eller sommarens inkomster, lär jag väl få spara lite, men en semesterresa väntar i knutarna plus att jag har hyra att tänka på, går det att spara nåt av min lön då? Ytterst lite till ett nytt år av nya studier.
Nä mina föräldrar kommer inte att skratta längre.. hm hm

Det som är positivt, är att jag tillsammans med er andra 05or, gått mer än hälften av utbildningen (förutom er som läser till gymnasielärare), men Johanna, elin, malin och com som tar examen om ett år är jag lite avund på! Ett halvår innan mig!!! Buhhuu, Linda, cicci vi får trösta varandra:) Iofs  tror jag kanske Elin stannar i stan ett tag, då Danne har två år kvar! Hmhm och Johanna har också LOVAT att komma och hälsa på:)

Kors då, pratade med pappsen nu och lönen var visst inte mindre än beräknad, semesterlön va det på ALLA veckor och inte bara på en.  Pappa skrattade åt mig, jag visste det:) Värst vilket gott humör han va på då hm hm:)

Nä nu kommer ja då inte på nåt mer å skriva! Förutom att jag fick Yatzi nästan två gånger i går!! Vann överlägset över Hunny hehe!

Grill och surprise i morron med vännerna, gottans!

Pusss och poofff!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du fick Yatzy EN gång .. inte två .. inte ens nästan två .. för den gången kanstade du tärningarna fyra gånger!
och .. förresten så vann jag på Monopol! det är det som är det viktiga för det handlar mer om det riktiga livet och hur det är att leva och handla gator, torg och stationer .. betala inkomstskatt o allt!
Puss påre

2007-05-24 @ 13:16:59
Postat av: Danielle

Jooohanna, vad är du sugen på i Midsommar? Har besluts ångest precis som vanligt!! Gaah! Jaja, snart kommer du hem! Wiooohoo!

2007-05-24 @ 14:52:34
Postat av: Johanna till Danni

HALMSTAD iaf, sen så får vi se, den som lever får se=)
Har inte ni några förslag då?
Kram!

2007-05-24 @ 19:21:52
Postat av: Jennie S

Hej Johanna,
Av en händelse så läste jag lite i din blogg. Så går det när man skriver ut adressen på msn. ^^,
Nej men skämt å sido. Vilken otroligt söt bild du har. Jag antar att det är du och sambon? Mycket fin bild. Hoppas du mår lika bra som du på bilden ser ut att göra och att du är lika lycklig.
Ta hand om dig!
Jennie

2007-05-24 @ 19:43:24
Postat av: Johanna till Jenny

Hej! Det var länge sedan, tiden bara går och snart har både du och jag gått två år på högskolan, inte klokt!
Det är jag och min Patrik som står i kungsträdgården i STHM, togs i höstas. Här är allt bra, går och väntar på sommarlov:) Fast det blir jobb i Grimsås! Hur är det med dig och hur ser din sommar ut?
Kul att du hörde av dig!
Kram!

2007-05-24 @ 21:08:49
Postat av: Johanna till Jennie

Stavade visst ditt namn fel!:( Jennie ska det ju va!
Förresten det en liten mening att jag har adressen på msn - så att folk kan få läsa vad jag hittar på:) tihi!
Kram

2007-05-24 @ 21:12:26
Postat av: Linda

heeej!
hoppas ni får kul på spring suprise! :D
ja, visst är det fusk för dom som går ut om ett år.. jag vill oxå! men vi har ju inte såå mkt kvar vi heller.. å tillsammans är vi starka, du jag å cicci!
här har det gått mkt över förväntan med mig min andra halva om du fattar va jag menar... hrm... hehe.. =) ha det toppen så ses vi på onsdag! massa kramar!

2007-05-24 @ 22:11:28
Postat av: Johanna till Linda

Så bra att de går bra med din andra halva:) och att du
har det great hemma, lite avis att du ska till ullis! hrm hrm men vifår göra det så gott vi kan på spring surprise:)
Ta hand om småland! Ses på onsdag kramar!

2007-05-24 @ 23:09:39
Postat av: Danni

ne du, jag är sugen på o cykla iväg på pickick. Men de kan vi ju iof gör en annan dag ;)

2007-05-25 @ 10:08:24
Postat av: Johanna till Danni

Det lät väl bra! Men vi får väl se hur vädret blir, inte så kul om det spöregnar! Men Halmstad gäller iaf:) Ha en bra helg, kram!

2007-05-25 @ 10:15:31
Postat av: Danni

Det kan va kul me en lite annorlunda o lugn midsommar också kanske. Uhh! Börjar man bli gammal. Gahaha!

2007-05-25 @ 13:43:23
Postat av: Johanna till Danni

Hehe ja vi kanske börjar bli gamla nu, tänk både du och ja suktar ju efter barn! Nä men jag kan ärligt säga att jag inte festar alls lika mkt som första året i Gävle, så nog har ja lugnat ner mig ordentligt!
Hoppas det är bra med dig!
Kram

2007-05-25 @ 15:39:36
Postat av: Jennie S

Jag förstod det Johanna. Jag skojade bara ^^,
Jodå, gjorde sista tentan för den här terminen idag. Gaah! Får se hur det gick. Den här terminen har varit lite knackig. Men nu ska den ju vara över. Jag har en omtenta som kommer hänga över mitt huvud hela sommaren dock. Mikroekonomi är min värsta fiende.
Ja, jag vet TVÅ ÅR, det är helt sinnessjukt. I sommar ska jag jobba på Gotland. Det ska bli roligt!
Aaaww. Ni är så söta så, du och Patrik. Bra att ni still going strong. Me like!! ^^,
Skönt om dig!
Jennie

2007-05-25 @ 16:36:24
Postat av: Johanna till Jennie

Ja tror den gick alla tiders:) Va roligt det låter att jobba på gotland! Jag känner inte alls egentligen för att jobba, vill va ledig, men va gör man!
Ja vi är väl ganska tajta nu, men i sommar blir vi ganska mkt ifrån varandra, vi hoppas att vi kommer iväg till Thailand i höst dock. Hans pappa har ett hus där, så hoppas att jag får ledigt från skolan! Behöver komma till utlandet!
Hur går det med din kärlek då?
Kram!

2007-05-26 @ 13:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback