Livet är orättvist

Jagläste på aftonbladet om en liten 8 årig flicka som haft cancer i 5 av de åren och nu är döende, hon har bara några timmar, eller dagar kvar i livet. Är inte detta orättvist eller vad? Föräldrarna har gjort en hemsida om hennes öde och hur sjukdomen sakta tar henne. Jag grät när jag läste det för jag tycker det är så orättvist, varför en liten flicka? Hon har väl inte gjort nåt ont, denna söta tjej? det påminde mig ialla fall att ta hand om de man känner i hjärtat, för livet är oförutsägbart och orättvist, vilket Matilda är ett bevis på.

Man kan läsa om Matilda på aftonbladet, då kan man länka sig vidare till hemsidan.

Min kusin Martins motto var: " Ta vara på livet" , vilket Matilda gjort trots hennes unga ålder!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch, man tar livet allt för mkt för givet egentligen.. läskigt att tänka närmare på faktiskt! Livet är verkligen orättvist ibland, stackars lilla flickan! =( å här går jag å är orolig för min förkylning som inte släpper.. va är det i jämförelse med cancer?! usch, ska inte klaga mer på en fjuttig förkylning!
hoppas det blir en bra helg nu med mammsen å pappsen! massa kramar

2007-06-07 @ 08:31:49
Postat av: Johanna till Linda

Ja tänkte på det med, ja klagar på huvudvärk, men va är det när man har flera hjärntumörer som denna flicka ha/hade. Föräldrarna har inte uppdaterat sidan sedan i tisdas, så man vet ju inte om flickan lever längre. Om du vill gå in å kika så är länken: http://hem.passagen.se/dummapricken/
En jättefin sida, med både glada glimtar med också otroligt sorgliga. Hon är bara vaken 1 timma/dygn å då har hon väldigt ont!
Jo det blir nog bra i helgen, lite tråkigt dock att lämna Patrik, men han kommer ner till midsommar,då ska vi va i Halmstad!
Kram!

2007-06-07 @ 09:46:36
Postat av: Danielle

När kommer du hem? PÅ söndag? Kvällen? Då blir de all en promenad med mich! See ya!

2007-06-08 @ 15:09:09
Postat av: Johanna till Danni

Får se om det blir promenad på sön, vet inte när vi kommer hem å så där, men på måndag, definitivt!

2007-06-08 @ 16:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback