Äta, jobba, sova dö...

Usch vilket liv att jobba, mycket bättre att plugga:)
Just trädgårdsjobb sliter på en när man inte är van, så nu har jag ont i  musklerna i benen och rumpan men också i axlar och nacken. Svärmor Maria, nu skulle ja allt behöva massagekudden! Kanske kan Patrik ge mig massage när han kommer ner! Hoppas att min kropp vänjer sig vid jobbet, har ju trots allt 6 å en halv vecka kvar att jobba!

På tal om Gyllene tider (titeln på detta inlägg är från låten gå och fiska för er som inte är gyllenetiderfreaks) så har jag med hjälp av älskling fått Pers nya, så sköna sommarlåtar det är, fuskis att mamma å pappa ska på hans konsert. Va ska ja göra då? Jo naturligvis slita arslet av mig å jobba! Blää... men har visst fått löneökning så det e ju nice. Jag jobbar för en resa intalar jag mig! För en resa SKA bli av, skiter i om skolan säger nej:) hehe

Pappa tyckert ja hittat en bra kille, det tycker jag med:) Pratade också om vikten att bråka i ett förhållande (tänk ja å pappa diskutera detta). Både jag å pappa framhöll att det är viktigt att bråka för att få fram bådas känslor och vad båda vill istället för att en ska acceptera något som denne inte vill för att undvika bråka. Bråk är viktigt för att utveckla förhållandet! Tänk på det ni alla, som tycker ni bråkar alldeles för mkt, eller ni som backar tillbaka för att undvika bråk. Om ni bråkar mkt - ni lär er på dig och ni blir förhoppningsvis sams, ni som backar tillbaka: ni lär er ingenting hur er andre hälft fungerar i vissa situationer - ni undviker en konflikt. Ej pedagogiskt!

Nu har allt Johanna vart insiktsfull hehe..!

Nu blir det lite dusch (som det blir varje kväll numera då det är svettigt att arbete fysiskt i 8 timmar dag)

Danni - du är en sån fin vän!

Älskling, miss you. Love you!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra inställning du har med er resa! det finns alltid nåt du kommer kunna göra för att ta igen det du missar, om du missar nåt, så det kommer bergis lösa sig! =)
Mkt kloka ord du skriver om att bråka.. nu känner jag mig inte lika dålig över våra bråk.. för det är faktiskt hälsosamt att kunna bråka å inte minst att kunna lösa det sen!
hoppas du har det bra där nere, det är tomt utan dig här =/ kraaaaam!

2007-06-13 @ 20:16:21
Postat av: Johanna

Precis!
Hihi det va ja å pappa som pratade om det, för ja sa att vi bråkar ibland å sådär men löser det alltid och han sa att ett förhållande är inget förhållande utan bråk!
Ja har det bra men saknar patrik mkt, å så du förstås!
Hoppas det går bra på sommarkursen!
Kram!

2007-06-13 @ 20:43:29
Postat av: Linda

Vilken klok pappa du har, håller med honom om det! Jag tror faktiskt inte på bråkfria förhållanden, man kan väl ändå inte tycka samma om allt? :O
Förstår att du saknar patrik, blir alldeles tårögd av det du skriver om att du saknar honom.. tur att det snart är midsommar, så ni får ses!
Sommarkursen går jättebra, den är såå glassig men intressant oxå =)
massa kramar!

2007-06-14 @ 15:52:37
Postat av: Johanna

Ja han är bra klok min pappa:) Då vet man också att det är normalt att bråka! Tiden går fort om nästan en vecka så ses vi igen, värst blir väl v 27-30 som vi inte ses, men får överleva på nåt sätt, vi jobbar ju båda hela darna så det går!
Gött med glassig kurs på sommarn:)
Hoppas ni har det bra
kram!

2007-06-14 @ 19:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback