Åke och Kajsa - för att klara jobbet

Nu har jag skrivit om lilla Kajsa varje dag känns det som, så varför inte skriva idag om henne också? Dock jobbade jag inte alls mkt med henne idag, men fick lite chock idag när Kjell sa till mig att hämta Kajsa i garaget! What kan la inte ja eller, blev supernervös men tänkte ge henne ett försök. Låter ju inte så svårt att backa ut Kajsa, det är det inte heller - om det inte vore för släpet som den stackarn drar på! Å backa med släp det är inte lätt, särskilt inte i truckgaraget, där det just står truckar lite här å var! men men ja ska klara det tänker jag och börjar lite försiktigt, yay ja styr rätt så att släpet vinklar sig åt rätt håll! ett steg i rätt riktning!  Problemet nu då var inte släpet utan Kajsa, nu va hon alldeles för nära väggen att jag omöjligt kan backa mer, hrm hrm hjärncellerna hos johanna jobbade febrilt!

efter ytterligare försök med att få ut Kajsa med hennes svans, ger jag upp och vrir till vänster där hjullastaren brukar stå (men som inte gjorde det nu eftersom den va ute och arbetade) och kör runt i stället och vips efter en lagom stund är jag ute ur garaget utan en skråma på Kajsa eller någon vägg eller något annat! Tackar vet jag Kenneth som luftade hjullastarn annars vette tusan hur jag kommit ut, antagligen genom att lyfta ur släpet och backa Kajsa först.

Kajsa jobbade jag inte mer med sen, för jag rensade ogräs hela förmiddan. Men på eftermiddan presenterades jag för Åke (som jag kallar han), äntligen skulle här klippas gräs. Åke är alltså en åkgräsklippare och en åke har ja då aldrig klippt med.

Och visst gick det bra, tills jag fastnar och inte kommer loss, svår inombords, hämtar Kjell som får loss Åke, han kör vid kanterna lite och ger tillbaka Åke till mig. Då märker Kjell att en rem hoppat av och vi måste reparera Åke.
Remmen var av, och väldigt sliten så Kjell fick åka och hämta en ny, medan jag satt på gräsmattan å såg ut som ett fån. folk trodde väl att det var mitt fel, vilket det INTE var.
När remmen var bytt, körde jag på för fullt med Åke och även vid sluttningar, vilket var lite läskigt eftersom ja satt i en sådan lutning att ja va tvungen att hålla i mig rejält för att inte trilla av Åke.
Kjell frågade om ja tyckte det va läskigt. Och berättade sedan om en olycka där en fått hela åkgräsklipparn på sig när han kört i sluttning!! Bäst att va försiktig!

Ja det ser ni, det händer allt lite saker på jobbet, snart har ja gjort en vecka! wohho  bara 6 veckor kvar!


Linda hade ju en grej på sin blogg som jag naturligvis ska svara på:)


REGLER: Som utmanad ska du nu skriva sex st underliga/egendomliga saker om dig själv i din blogg. Där ska du samtidigt lägga till dessa regler. Utmana själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka! Lägg till deras namn i din blogg så att folk kan kolla vem som är utmanad.


1. Har alltid extrema rutiner när jag tex ska gå och lägga mig eller gå ut nånstans. Rutinerna är bland annat att kolla plattången, tv, och kylskåp att det ser bra ut.
2. Jag måste kolla att jag ställt veckaklockan rätt flera gånger.
3. Jag hatar att ha skit under naglarna och måste genast plocka bort det. Naglarna skall också vara målade.
4. 4 av 7 gosedjur måste ligga i sängen under natten, de tre andra får ligga på golvet. De 4 som får sova i sängen, är de som betyder mest, som jag fått av speciella personer.
5. Mer besatta saker  - luggen måste ligga rätt! :)
6. Hatar att vara inne på sommarn eftersom man då kan missa lite sol.


Jag utmanar: Cicci, Linda (fast du har ju eg skrivit), malin, danni, älskling och ni andra som läser min blogg får också naturligvis svara:)

Jag tar också från Linda (hoppas det är ok för dig) de här frågorna som ni gärna får svara på:)

  1. Vem är du?
  2. Är vi kompisar?
  3. Hur och när träffades vi?
  4. Vad var ditt första intryck av mig?
  5. Hur bra känner du mig?
  6. Tycker du om mig?
  7. Ge mig ett smeknamn och berätta varför du valde det!
  8. Beskriv mig med ett enda ord.
  9. Om du kunde ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
  10. När sågs vi senast?


Va lite kul och skriva tyckte jag så hoppas som sagt det är ok med Linda att jag tog detta! annars tar ja bort det!

Nu har jag nog skrivit tillräckligt, förutom, saknar dig älskling! 7 dagar kvar


Kommentarer
Postat av: Linda

heelt okej!! =) kul att du antog utmaningen!

2007-06-14 @ 21:50:46
Postat av: Anonym

Vem är du? -- Killen
Är vi kompisar? -- Ja, men också mycket mer än bara kompisar!
Hur och när träffades vi? -- egentligen utanför spisa :)
Vad var ditt första intryck av mig? -- söt blond tjej som också är hungig :D Mer han jag inte uppfatta jusst då, men snart nog insåg jag att du var nån som jag ville dela mitt liv med.
Hur bra känner du mig? -- Mycket bra tror jag
Tycker du om mig? -- Älskar dig
Ge mig ett smeknamn och berätta varför du valde det! -- T.. hrmm älskling :)
Beskriv mig med ett enda ord. -- underbar
Om du kunde ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? -- En resa till valfritt mål!
När sågs vi senast? -- en vecka sen :(

2007-06-16 @ 13:56:15
Postat av: Johanna till killen:)

Va söt du är:) Va glad jag blev när ja läste det, å du får gärna ge mig en resa till valfritt mål:D
Miss you puss å annat hihi

2007-06-17 @ 10:00:19
Postat av: Johanna till killen:)

Va söt du är:) Va glad jag blev när ja läste det, å du får gärna ge mig en resa till valfritt mål:D
Miss you puss å annat hihi

2007-06-17 @ 10:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback