Åke är tyken!

Jojomän en ny arbetsdag är gången och den gick fort i det glödande vädret! Åke bråkar som vanligt fast han va lagad av doktorn. Jo det va så här att jag skulle klippa "kullen" vid korspstugan och det gick bra, sedan sa affen att jag skule klippa lite av det långa gräset också. Det går en väg mellan vilket ja va tvungen att ta upp klippgrejen. När ja sedan skulle börja klippa, gick spaken upp hela tiden och klippgrejen klippte i luften vilket då gjorde att gräset inte blev klippt. Satte fast en träbit så att ja kunde köra av det sista gräset, detta med hjälp av Affen. Men hur skulle ja göra när ja skulle tillbaka till iko? - en färd på 12 min med Åke.. jo ja va tvungen att hålla spaken hela vägen, vilket är tungt som tusan! Snacka om att min högerarmsmuskel fick jobba ordentligt! När ja åker tillbaka till iko får ja stanna och vila ett par gånger och när jag är utanför huset där vi håller till - tro fan inte att Åke börjar fungera då och funkar ypperligt!! Grrrrrr, min arm skakade av trötthet och ja bara skrattade så arg och komiskt va det!! Jäkla Åke vi drar inte jämt upp det gör vi inte!

på eftermiddan klippte ja mer gräs men med den gående gräsklipparn, sedan krattade ja på grimsborg, där hade de luftat planen för mkt vilket gjorde att planen är alldeles sönder och massa tover ligger å skräpar. Ajajaj, inga från iko dock som gjorde detta..

Var uppe och hälsade på mor på fritids, de ska ju ha läger där inatt, å fullt med barn va det, alldeles uppspelta av spänningen! Nog hade jag velat vara där och jobba än på Iko..

Träffade Helena med idag - hoppas det går bättre och bättre på blandningen!

nu ska miss brunmuskulösa Johanna gå å äta:) 

(pappa tycker ja e brun och ja tycker ja e muskulös nu, därför brunmuskulös=))

Förresten min kusse sa nåt kul om HV71
HV71 = HV skjuter snett ! :) Ritkigt kul Andree!

Kommentarer
Postat av: Linda

HV skjuter inte snett! va är det jag hör? :O hihi... jag skulle vilja se bild på lilla åke jag =)

2007-06-19 @ 19:59:00
Postat av: Johanna

hihih de va min 13årga kusin som sa det, han håller på frölunda.. Åke han krånglar så så säkert fastnar han inte på bild, men han ser väl ut som alla andra åkgräsklippare:) Men kanske kan ta en bild på honom och Kajsa med senare i sommar!

2007-06-19 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback