1 vecka av 7 avklarade

En veckas jobb är avklarad och den gick faktiskt fort.igår gick dagen helskotta fort på jobbet. Började som vanligt med att rensa ogräs vilket jag troligen kommer att göra alla mina arbetsdagar. Det va inte så trevligt igår, trots fint väder.. detta för dessa envetna jävlar som kallas knott och mygg!! blev galen på dom. Om linda önskar livet ur getingarna så önskar ja livet av myggen å knotten. Getingarna får man bara ett stick av, å sen så dör dom då de tappar taggen (visst är det så?) men myggen går gladeligen tillbaka och äter mer på mig. Knotten också irriterande om nåt för de är så små att de inte ens går att slå till dom så att de dör. Jag kom hem alldeles biten av dessa hatobjekt.

Som tur var skulle jag klippa gräset i stort sett resten av dagen, vilket då bara blev morronpasset ja behövde rensa ogräs. Åke och jag skulle klippa gräset vid Ikos fritidsställe som ligger en bit bort, Åke som inte gör många knyck, tog sig ungefär 10 min på sig att ta sig dit. Ungefär gångfart skulle ja tro. Jag började klippa det största fältet, där det var som att vara på liseberg, tänk er flumeride (när stockarna slår i kanten eller nåt annat) blandat med radiobilarna, så va det ungefär. Lite läskigt va det också att klippa i backen, först ner och sedan uppför, då gick det tungt för åke. Jag struntade i att åka tillbaka till iko när det var lunch, och tog tjänstebilen Åke med mig hem, varenda kotte ja mötte kollade på mig och pappa började skratta när jag så va ja åkte på:)

Efter lunchen blev det mer klipperi, men vid minigolfen vilket var roligt men drygt, backa fram, åka fort, bromsa, akta lampa, akta träd, akta banorna, mkt att tänka på!


När ja kom hem la ja mig på en solstolsmadrass å ja tror ja somnade:)
Därefter gick vi till mormor ochj morfar och vi skulle bara stanna där ett litet tag. Bamse å pappa va visst där.
Jag hittade Kalle katts leksak vilket bamse tyckte va skitrolig, det va en bjällra i den så han sprang runt med den, tuggade och tyckte det va roligt när den lät också. Jag tyckte inte han skulle ha den för att han när som helst kan bita sönder den, så ja tog den då blev han ännu mer leksugen coch skällde och hoppade på mig. När ja sa till han blev ´han om än ännu mer i leksugen men då brydde ja mig inte om han.
Det blev pizza hos mormor, och ja å mor hämtade den. När bamse fattade va som skulle hända, blev han galen igen å sprang runt några varv runt huset. Denne hund ÄLSKAR pizza!
När vi kom tillbaks med pizzan, så naturligvis bamse det å flög som ett skott till mig som hade pizzan. Han skällde å ylade och inne i huset flög mormors mattor lång väg (hur kan man bli så glad för pizza?) När vi kom ut till altanen tog han åter Kalles leksak å sprang runt å till slut när han var som, ivrigast råkade han slänga i väg leksaken under soffan vilket han inte orkade hämta:) Då koncentrerade han sig på pizzan istället..

PIzzahunden nummer 1 alltså:)

Idag ska vi nästan till Lindas hemtrakter... berättar mer i morron troligvis!

Kommentarer
Postat av: Linda

Död åt alla små jobbiga småkryp!

2007-06-16 @ 20:06:30
Postat av: Johanna

Grrr ja!! Ska vi uppfinna ett gift så alla småkryp dör på direkten? Ja är på ialla fall!

2007-06-17 @ 10:01:28
Postat av: Linda

Tro mig, jag är oxå på!! det får bli vår snilleblixt å så tar vi patent på den å sen blir vi skitrika å behöver inte jobba mer, utan kan ligga på en strand å glassa oss hela livet! =)

2007-06-17 @ 10:56:18
Postat av: Johanna

Du, det låter superbra! vi är den nya ingvar kamprad tror ja:)

2007-06-17 @ 11:41:59
Postat av: Linda

Helt klart blir vi det! =) hihihi.. hoppas allt är bra med dig! när va det du skulle komma uppåt hit igen i sommar? jag kommer troligen ner nån gång under v.28-31 nån gång i mitten där eller nåt =) kram kram på bästaste du!

2007-06-17 @ 14:11:27
Postat av: Johanna

Ja ja vet inte, antingen 29 eller 30, men säkert 30 och 31 ialla fall! Du är du hemma från lör och en vecka framåt? Skulle behöva lite hjälp med elin! Hon behöver lite vatten, men vi kan ju höras framåt ons eller så!
Här är det annars bra, jobbar å står i, hoppas allt knallar på bra i gävle!
Kram på bästa linda!

2007-06-17 @ 15:46:20
Postat av: Linda

Men duuu... tänk om vi åker om varann! :O usch usch.. detta måste vi se över så vi får ses lite =) Hmm.. menar du från nu på lördag? vi åker till rättvik (tror jag) nu över midsommar, sen vet jag inte redit hur länge vi kommer stanna... men ska ta å kolla upp det! så kan vi höras i veckan =) jojomensan, allt knallar på här! kul å höra att det är bra med dig, du är så duktig som jobbar å sliter! kraaaaam!!

2007-06-17 @ 17:50:08
Postat av: Johanna

Nejdå, vi får pricka in något bra! M nu på lördag, om ni inte kan så får hon helt enkelt klara sig några dagar:) Man måste fira midsommar också!
Haha duktig vet jag inte, gör det enbart för att tjäna en slant annars hade ja gärnat varit ledig:)
Plugga inte ihjäl dig, du måste vila upp dig till hösten, glöm inte det!
Kraamm!

2007-06-17 @ 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback