Skadad

Jo jobbardan gick fort, fortlöpte utan problem, klippte gräs typ hela dan.

när ja kom hem skulle vi ta bort fästingar på bamse som satt på känsligt ställe, vilket han väl visste om för han ville inte va med på noterna. Han va tvungen att ligga på rygg och ja tänkte att ja håller fast honom och mamma tar bort fästingarna. men bamse va med på noterna som sagt och när mamma skulle ta ena fästingen, sprattlade han till så att jag fick ena tassens klor i högerögat... ja tog mig för ögat och smärtan va olidlig, vågade inte öppna ögat på ett tag, men när ja gjorde det föll linsen ur alldeles blodig, ja blev skiträdd och började gråta, mamma det bloar, bloar det mkt? jag kunde inte se på ögat för det blinkade alldeles okontrollerbart, men efter ett tag lugnade det sig och mamma fick kolla vart det bloade nånstans. Det vore inte alls bra om det tagit ett blodkärl i ögat till exemepel. men hon kollade och såg inget i ögat, men blodet kom från såret alldeles under de undre ögonfransarna. därefter hade klorna tagit ögonlocket, vilket gjorde att det svullnade upp. Det rann salta tårar från ögat vilket gjorde att det gjorde ännu mera ont, men det kanske är ett försvar från ögat sida. förhoppningsvis går det utan problem att sätta in linserna i morron, annars får jag nog köra utan. .nu har ja bara ont när ja blinkar, men förhoppningsvis ger det sig med en god natts sömn...

igår på a6 sa en liten småknubbig flicka att "fina flickor använder inte kjol", konstigt tycker jag eftersom det framhäver formerna. Men som jag säger; man kan bara bli fin om man är fin inom sig och då spelar det heller ingen roll vilka kläder man använder!


Love you darling, önskade du kunde ta hand om mig när ja fick så ont i ögat:(

Kommentarer
Postat av: orolig

älskling! stackars dig!
önskar jag vore där så jag kunde ta hand om dig o tycka synd om dig!
Fy Bamse! men det var väl inte din mening förståss ..
älskar dig J!

2007-07-02 @ 19:02:13
Postat av: det e lugnt

såklart det inte va hans mening, han visste ju att det skulle göra ont

2007-07-02 @ 19:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback