Johannas sommar so far.. kortfattat

Ni vet allt om vad ja gjort under mina första 5 veckor nere i västergötland.. jobb jobb jobb i stort sett..
MEN som tur är kom semestern i år med! Första veckan (29) spenderades tillsammans med päronen i stugan i Halmstad! Och tror det eller ej jag överlevde! :) Var faktiskt MYCKET trevligt, tänkte det blir ensamt av att va där nere (när ingen polare är nere)  själv men dagarna var ej detsamma som monotoma tråkjobbardagar! Dessutom tyckte också pappa det gått bra - vi har ju inte "vart i luven" på varandra en enda gång Johanna! Japp ja å pappa har varit sams hela sommarn hittills! Tror de saknat mig så mkt att de inte vill bråka med mig;)

Nåväl åkte ner med mormor å morfar på fre v 28, istället för bråk med pappa kom ja å mormor i smågnabb vilket vi aldrig gjort tidigare, särskilt allvarligt va det givetvis inte men ibland lite irriterande.
På lördan åkte de in till stan, men ja stannade hemma pga öronvärk ggr 3000.. På dan va det fint så vi solade lite, på kvällen va det också fint, utan när vi grillade då det kom åskoväder å värsta skyfallet, å där står min far med ett paraply över grillen för att inte värmen ska försvinna:) Stackarn va rädd att åskan skulle slå i paraflaxet! Maten blev god i alla fall.

På söndan åkte mormor å morfar hem, ja å mamma solade och plockade hallon (ser ni, mer vuxenpoäng, plockat hallon, blåbär å vinbär nu)

På måndan, wiihiii då va vi i ullared å ja storshoppade för 1000 kr! :) Lghsaker och lite småsaker blir till slut dyrt även om det e såååå billigt! Kul va det i alla fall ,alltid trevligt att åka dit förutom alla jobbiga tanter som kör över en! Ville inte gå på damavd pga folk, så ja stod med vagen så mamma fic kspringa runt å leta fina kläder. hon hittad etill slut en fin kjol som ja fick i namnsdagspresent.! PÅ em solade vi, ja å mam vilket team!

På tisdan åkte mor å far till deutschland för att köpa öl, katastrofslut på söndan så de fick snåla på måndan! AJaj.
Jag tog hand om min lilla älsklingvoffe, hannas prins bamse! Å Anna å fredrik kom å hälsade på. Vi hade planer för dagen, mingolf europstop, men det enda vi åstadkom var en promenad. Vi pratade så mkt att kl gick så fort så fort! Kul!


På ons hade far 50 års kalas och när pappa har kalas då kan man räkna med sprit. Och när man kan räkna med sprit kan man räkna med att folk blir fulla. så blev det också! Fy faan va KK och Nedan va roliga, ni skulle sett.. ingen ide att ja förklarar för det går inte med ord att förklara faktiskt. radarpar! kan ju säga att KKs groggar är ungefär 90 - 10.. 90 = sprit alltså:) Han blev till å med småarg när han fick för mkt slödricka.
I alla fall det slutar med att Loa går runt i trädgården likt en Hälge (självgående gräsklippare) så när han kom till staket, vände han och gick det andra sidan staketet.. samtdigti som han ropade på sin fru! hans förklaring till detta dagen efter var att han ville titta ordentligty  hur stor vår gräsmatta är :)
 KK hamnade i en friggebod hos ett par som också va med på festen, han visste inte alls hur han kommit dit!
Nedan var dock värst, han däckade på en åker åsov där hela natten till några cyklister hittade honom på morronen och trott han var död. Jag ja var dock nykter:)

på torsdagen började Marina festivalen i halmstad, å självklart va vi inne å kollade på de 15 stora segelbåtarna, vi gick över till en båt å drack en öl - eller vissa gjorde det. Jag gick bara över. Gick vidare till Rix Fm festivalen för att lyssna lite, mkt folk va det ute, uppskattningsvis enligt rix fm 25000. Trevligt va det!

På fredagen va det ja å bamsen igen, för far hade fått en hemlig resa av en kompis - de skulle segla på ett av de stora farygen. Götheborgsegelbåten kom in denna dag och de hade hälsat å tutat på varandra. Jag gick in på lördan för att ta kort på Götheborg. På lördan för övrig var ja å mor inne istan å ja gjorde åt mina pengar på kläder. Köpgalen var jag så mkt att ja ställde ifrån mig hela handväskan inne på vera moda och sprang in i provrummen, sedan kom mamma : Johanna ja hittade din väska.... shit nervös!!!! mitt liv finns ju i väskan, men allt gick ju bra till slut. Var johannadagen idag och sista dagen för mig i halmstad så pappa bjöd på lunch inne istan - blev pasta, oxfile och gorgonzola *dregglar*...

På söndan åkte jag till Surahammar, via Göteborg, Örebro och Västerås. Va lustiga människro det finns alltså! Till gbg höll min sittgranne på att tappa andan när hon kom ut från toan. Hon andades djupt djupt många ggr å förklarade att en gubbe suttit där inne länge å att det luktade minst sagt! Var fler lustiga pack på resan, men inte värda att nämna.

Kom till Sura vid 20 tiden efter att darling hämtat upp mig i Västerås. Vandrarhemmet påminde starkt om Triangeln, synd att man inte kunde ha en lgh på veckorna och en triangel på helgerna, fy va skojsigt!
Nu är ja tillbaka i gävle och ska va här i en vecka, sedan hemåt igen för 2 veckors jobb till som ja inte alls e sugen på!

Linda va trevligt att träffas om än för kort tid! Hade kunnat prata mkt mer!:D
Patrik kom hem tomt i lägenheten!  Hoppas du blir nöjd med va ja gjort den.
Föräldrar - ni är de bästa.

Tycker om alla ni som står mig nära! Hoppas det e bra med er! Nu se lite på tv sedan natten!

CIao *poofff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback