070707

jag börjar bli vuxen tror jag! Vi plockar bär eller vi och vi, mamma köpte ju jordgubbar och gjorde sylt till oss som vi tagit med oss hem, sen va hon ute i går å plockade blåbär som vi också  får ta med oss.. Sen funderar ja också på att gå plocka lite vinbär hos mormor och också ta med mig hem.. Den vinbärspajen mor gjorde va för god för att inte göras igen! Skulle också vilja ha hallon, men vart hittar jag det i lilla byn? Mormor kanske har, hon har det mesta i sina land. hallonen blir svårt, för mamma säger att hon inte har så mkt hallon att det blir så många..  hm hm, vinbär kan jag nog ta ialla fall!

Gun hade fått en sån underbart fin blomma av sin man gerth. de hade satt i hop en grupp med olika blommor som blev så vacker, varför får jag aldrig blommor för? :( de är ju så strålande fina, färgsprakande och levande!

Det är nog hyffsat bestämt att jag hamnar i Surahammar  v 31 hos Patrik på vandrarhemmet, kommer dock att åka upp till gävle för att kolla post å sådant dära.

Idag ska ja inte göra så mkt, tråkväder så blri la ut å gå å kanske plocka mer blåbär och vinbär och kanske hallon om ja hittar några!

Kram på er semesterfirande, även till er andra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback