Helikopterflygning

Wiihhhoooo!!!! ja har flugit helikopter! jätteroligt va det!! Vi utgick från B-plan (där ja brukar klippa gräset), där en del folk börjat samla sig för de som va sugna på att åka helikopter! Vi var sist ut eftersom vi fick åka gratis då mamma å pappa hjälpt dem marknadsföra sig här. 
Jag tog bästa platsen och satte mig fram i helikoptern, tog på mig hörlurarna så att ja kunde höra föraren. Bestämde att vi ville se morfars föräldragård, där min morbror bor nu så dit åkte vi. Var jättehäftigt eftersom jag också satt i förarsätet och på så sätt såg jäkligt bra, kändes som att fötterna hängde ut i luften. Vi åkte över grimsås först och såg allt uppifrån däribland vårt gamla hus därefter vidare till morbrors gård och de stod ute och vi vinkade till dem, vi flög lågt lågt, sedan gick han upp igen och stod blixtstilla, därefter gick han ner med nosen tog fart och åkte precis över trädena i "bara" 200 km/h! Så himla häftigt! Jag hade nog betalt de 300 kr de kostade för de va en upplevelse! Men alltid skönt när man får åka gratis och dessutom åka över sina hemtrakter! Aldrig sett samhället ovanför och det var sig då inte likt!

Sommarens häftigaste upplevelse definitivt!! Och tro det eller ej - det hände i byhålan!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh blir avundsjuk måste ha varit härligt ;)

2007-08-05 @ 12:28:08
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Johanna till Madeleine

Hej! Ja det var sagolikt, otroligt häftigt! Dessutom att se sin
hemby övanför marken var otroligt roligt!
Rekommenderas att ta en tur!

2007-08-05 @ 13:19:01
Postat av: Linda

Oj, va tufft att se allt uppifrån! undra om det va nåt allmänt i trakterna där hemma den veckan, för de hade helikoterflyg över kärda i torsdags =)

2007-08-06 @ 20:50:01
Postat av: Johanna till Linda

Ja det va tufft å åka helikopter över byn, kände knappt igen sig:) Tror de kom från växjö, de skulle åka till en massa byar, bland annat till reftele.. så kanske va det s-stenar också

2007-08-07 @ 20:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback